Motopedagogika – wpływ ruchu na rozwój człowieka
Opis szkolenia
Kontrola nad ruchem jest pierwszym krokiem do kontroli nad samym sobą.
Motopedagogika, to forma wspierania rozwoju dziecka oraz terapii ( np. w zaburzeniach SI), łącząca wiedzę psychologiczną, pedagogiczną, sportową i wychowawczą z wiedzą medyczną i jej metodami.
Głównym założeniem jest ruch, a ściślej ujmując wzajemne oddziaływanie ciała w ruchu na psychikę człowieka. To wzajemne oddziaływanie odzwierciedla się w uznanym na całym świecie pojęciu psychomotoryki.
Ruch jest pojmowany jako istotna część rozwoju osobowości, jako część konfrontacji człowieka ze swoim ciałem oraz z otoczeniem materialnym i społecznym.
Tym samym motopedagodzy są specjalistami z zakresu ruchu i wychowania, którzy postępują świadomie, planowo, metodycznie oraz precyzyjnie, aby uzyskać pożądane zmiany zachowania.
Motopedagogika jest ujmowana jako całościowa koncepcja wychowania przez percepcję, przeżywanie i ruch.
Podczas warsztatów Uczestnicy pracują nad koordynacją wzrokowo- ruchową, poznają możliwości własnego ciała, uczą się dobrej i efektywnej pracy w zespole (np. budowania zaufania podczas ćwiczeń na równowagę), przełamują własne bariery i nabywają odwagę w działaniu podejmując różne wyzwania, które początkowo wyglądają na niemożliwe do zrealizowania.
Warsztaty te, mają na celu rozwój samodyscypliny, kreatywności, umiejętności manualnych, manipulacyjnych i nauki konkretnych technik cyrkowych oraz kuglarskich.
Motopedagogika skupia się na rozwoju między innymi:
- mózgu
- koordynacji
- aktywności przestrzennej
- kreatywności
- świadomości własnego ciała
- funkcjach poznawczych
Motopedagogika – wpływ ruchu na rozwój człowieka
Opis szkolenia
Kontrola nad ruchem jest pierwszym krokiem do kontroli nad samym sobą.
Motopedagogika, to forma wspierania rozwoju dziecka oraz terapii ( np. w zaburzeniach SI), łącząca wiedzę psychologiczną, pedagogiczną, sportową i wychowawczą z wiedzą medyczną i jej metodami.
Głównym założeniem jest ruch, a ściślej ujmując wzajemne oddziaływanie ciała w ruchu na psychikę człowieka. To wzajemne oddziaływanie odzwierciedla się w uznanym na całym świecie pojęciu psychomotoryki.
Ruch jest pojmowany jako istotna część rozwoju osobowości, jako część konfrontacji człowieka ze swoim ciałem oraz z otoczeniem materialnym i społecznym.
Tym samym motopedagodzy są specjalistami z zakresu ruchu i wychowania, którzy postępują świadomie, planowo, metodycznie oraz precyzyjnie, aby uzyskać pożądane zmiany zachowania.
Motopedagogika jest ujmowana jako całościowa koncepcja wychowania przez percepcję, przeżywanie i ruch.
Podczas warsztatów Uczestnicy pracują nad koordynacją wzrokowo- ruchową, poznają możliwości własnego ciała, uczą się dobrej i efektywnej pracy w zespole (np. budowania zaufania podczas ćwiczeń na równowagę), przełamują własne bariery i nabywają odwagę w działaniu podejmując różne wyzwania, które początkowo wyglądają na niemożliwe do zrealizowania.
Warsztaty te, mają na celu rozwój samodyscypliny, kreatywności, umiejętności manualnych, manipulacyjnych i nauki konkretnych technik cyrkowych oraz kuglarskich.
Motopedagogika skupia się na rozwoju między innymi:
- mózgu
- koordynacji
- aktywności przestrzennej
- kreatywności
- świadomości własnego ciała
- funkcjach poznawczych
Motopedagogika – wpływ ruchu na rozwój człowieka
Opis szkolenia
Kontrola nad ruchem jest pierwszym krokiem do kontroli nad samym sobą.
Motopedagogika, to forma wspierania rozwoju dziecka oraz terapii ( np. w zaburzeniach SI), łącząca wiedzę psychologiczną, pedagogiczną, sportową i wychowawczą z wiedzą medyczną i jej metodami.
Głównym założeniem jest ruch, a ściślej ujmując wzajemne oddziaływanie ciała w ruchu na psychikę człowieka. To wzajemne oddziaływanie odzwierciedla się w uznanym na całym świecie pojęciu psychomotoryki.
Ruch jest pojmowany jako istotna część rozwoju osobowości, jako część konfrontacji człowieka ze swoim ciałem oraz z otoczeniem materialnym i społecznym.
Tym samym motopedagodzy są specjalistami z zakresu ruchu i wychowania, którzy postępują świadomie, planowo, metodycznie oraz precyzyjnie, aby uzyskać pożądane zmiany zachowania.
Motopedagogika jest ujmowana jako całościowa koncepcja wychowania przez percepcję, przeżywanie i ruch.
Podczas warsztatów Uczestnicy pracują nad koordynacją wzrokowo- ruchową, poznają możliwości własnego ciała, uczą się dobrej i efektywnej pracy w zespole (np. budowania zaufania podczas ćwiczeń na równowagę), przełamują własne bariery i nabywają odwagę w działaniu podejmując różne wyzwania, które początkowo wyglądają na niemożliwe do zrealizowania.
Warsztaty te, mają na celu rozwój samodyscypliny, kreatywności, umiejętności manualnych, manipulacyjnych i nauki konkretnych technik cyrkowych oraz kuglarskich.
Motopedagogika skupia się na rozwoju między innymi:
- mózgu
- koordynacji
- aktywności przestrzennej
- kreatywności
- świadomości własnego ciała
- funkcjach poznawczych