Oferta dla placówek edukacyjnych, dyrektorów, nauczycieli

Żeby generować nowe pomysły trzeba zaaranżować sytuację, w której będzie nam łatwiej, naturalniej być kreatywnym. W toku ponad 10 letnich doświadczeń w prowadzeniu rozmaitych szkoleń, warsztatów, wspólnych poszukiwań, zabawy i pracy wiem iż jesteśmy w stanie wygenerować kilkadziesiąt nowych pomysłów i rozwiązań na minutę. Musimy jedynie poznać odpowiednie narzędzia. Do zobaczenia !

Emisja i higiena głosu

Jeśli chcesz mówić mocnym, pięknie brzmiącym głosem i nie obciążać przy tym swoich strun głosowych, to to szkolenie jest dla Ciebie. Szkolenie z emisji i higieny głosu obejmuje złożoną problematykę związaną z głosem, rozumianym jako podstawowe narzędzie służące do komunikacji interpersonalnej w zakresie treści i emocji.

To szkolenie jest dla wszystkich, którzy wykorzystują komunikację werbalną,  posługują się w pracy zawodowej głosem i chcą to robić jak najdłużej i jak najefektywniej.

Udział w warsztatach pomoże wykonywać zawód lepiej, wydajniej oraz dłużej bez szkody dla zdrowia i z wymierną korzyścią

Program szkolenia obejmuje między innymi taką tematykę:

  • Głos jako podstawowe narzędzie komunikowania się – wprowadzenie
  • Jako powstaje głos?
  • Dlaczego stres pogarsza jakość głosu?
  • Choroby mające niekorzystny wpływ na nasz głos
  • O czym pamiętać w trakcie lekcji, a o czym  między lekacjami?
  • Jak dieta wpływa na jakość naszego głos?
  • Jako skutecznie ćwiczyć głos? – ćwiczenia praktyczne
  • Prawidłowe operowanie oddechem – ćwiczenia praktyczne
  • Emisja, impostacja, dykcja, artykulacja – ćwiczenia praktyczne
  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut (3h dydaktyczne)
  • Kurs “Emisja i higiena głosu” obejmuje  4 spotkania  pod 135  minut

Jak skutecznie przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu i dbać o swoją energię

To szkolenie skierowane jest do pracowników placówek, firm oraz dla dyrektorów. Do każdego kto czuje brak harmonii, energii i motywacji w swoim życiu.

Wypalenie zawodowe może dotknąć wszystkich, którzy pracują z innymi ludźmi. Czy można uniknąć stresu w rzeczywistości zowodewej, która jest tyglem wielu emocji, ludzi i zdarzeń?

Celem kursu jest zapoznanie z zagadnieniem wypalenia zawodowego – jego przyczynami, przebiegiem i objawami (fizycznymi, psychicznymi) oraz z technikami odreagowywania czy relaksacji. Zadaniem Uczestników jest dokonanie autodiagnozy poziomu wypalenia zawodowego w celu opracowania z trenerem indywidualnego planu działania i  poradzenia sobie z wypaleniem zawodowym.

Kurs składa się z 6 spotkań podczas których Uczestnicy słuchają wykładów,  pracują metodami aktywizującymi, wykonują ćwiczenia coachingowe, różnorodne ćwiczenia fizyczne, trening powięziowy, ćwiczenia oddechowe, które mają pomóc w autokomunikacji i realnej ocenie swojej kondycji psycho-fizycznej, a także w realnej ocenie swojej sytuacji.
Ponadto uczą się stawać sobie własne, realne cele ( związane z podniesieniem ich witalności, efektywności i zaangażowania) i przy pomocy trenera dażą do ich realizacji.

Uczestnicy podczas kursu “Profilaktyka wypalenia zawodowego” na nowo poznają siebie – swjoje ciało, emocje, wartości, kórymi się kierują, analizują relacje, w których są po to by zrozumieć swoje potrzeby i mechanizmy funkcjonowania.

Ważnym elementem kursu są spotkania dotyczące dietetyki i odżywania, zatytułowane – “Jak odpowiednio odżywić nasz organizm aby był w pełni wydajny” oraz “Jelita – nasz drugi mózg”.

  • Czas trwania jednego szkolenia, to 225 minut (5h dydaktycznych)
  • Kurs “Profilaktyka wypalenia zawodowego” obejmuje:  4-8 spotkań, każde po 225 min.

Neurodydaktyka – jak uczy się mózg

Celem szkolenia jest pogłębienie wiedzy i zdobycie nowych umiejętności w zakresie nauczania z wykorzystaniem najnowszych odkryć neuronauki. Neurodydaktyka to kreatywne przekraczanie granic, czyli edukacja z wyobraźnią. Dotyczy przełamania schematów myślenia, działania i kształcenia aktywizującego, wyzwalającego samodzielność i inicjatywę u odbiorców.  Pozwala  zrozumieć  znaczenie  aktywności  w  efektywnym  uczeniu  się  oraz  ilustruje sposób, w jaki „uczą się” neurony. Dzięki szkoleniu, Uczestnicy lepiej zrozumieją potrzeby uczniów związane z efektywną nauką i odpoczynkiem.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak:

  • pobudzać ciekawość poznawczą
  • stymulować i motywować do myślenia i poszukiwania
  • tworzyć wspólnotę badawczą ze swymi uczniami,
  • uczestniczyć w dialogu jako wspólnym przedsięwzięciu,
  • podążać w myśleniu za swymi uczniami,
  • nauczać strategii potrzebnych do rozwiązywania problemów w sposób twórczy,
  • pomagać odkrywać talenty i drzemiący w uczniach potencjał.

 

Korzyści, jakie przynosi neurodydaktyka w szkole:

  • wyzwala kreatywność i entuzjazm nauczyciela,
  • gwarantuje indywidualizację procesu nauczania,
  • rozwija twórcze myślenie uczniów,
  • przyczynia się do stosowania różnych metod i technik rozwijających myślenie twórcze,
  •  daje możliwość stosowania aktywizujących metod nauczania,
  • przyczynia się do doceniania zaangażowania ucznia i prezentacji jego wytworów.

Program szkolenia:

  • Czym jest neurodydaktyka
  • Rola emocji i wyobraźni w praktyce dydaktycznej
  • Mechanizmy pamięci i koncentracji -ćwiczenia praktyczne
  • Schemat efektywnych powtórek – świczenia praktyczne
  • Projektowanie skutecznych jednostek lekcyjnych – ćwiczenia praktyczne
  • Odżywianie mózgu

 

„W szkoleniu uwzględnione są treści dotyczące rozwijania wybranych kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z  dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01)”

  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs ” Neurodydaktyka – uczę się ja, uczy się mój mózg” obejmuje 3 spotkania szkoleniowe, każde pod 135 minut

Sensodydaktyka/ Integracja sensoryczna

Jest to warsztat doskonalący dla pedagogów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, rodziców i osób zainteresowanych wspieraniem rozwoju integracji sensorycznej u dzieci. Podczas szkolenia uczestnicy zdobędą podstawową wiedzę na temat Integracji Sensorycznej oraz jej wszechstronnego zastosowania w codziennej pracy z dziećmi.

Celem kursu jest przedstawienie konkretnych problemów dzieci oraz pomysłów zabaw sensorycznych do wykorzystania w żłobku, w przedszkolu, w szkole i w domu.
​Ostatnią część szkolenia stanowią zabawy z zakresu plastyki sensorycznej​ – np. filcowanie na mokro – oraz działań psychomotorycznych.

Za pomocą prostych technik możliwe jest zwiększenie czasu trwania uwagi oraz koncentracji dziecka na danym zadaniu. Obecne dzieci często są nadmiernie pobudzone, co wywołuje wiele niekorzystnych sytuacji.
Ważne jest przygotowywanie dzieci do celowego działania, radzenia sobie z licznymi czynnikami rozpraszającymi, które wytwarza współczesny świat.

Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą Uczestnikom zrozumieć, m.in:

  • W jaki sposób zaburzenia SI mogą wpływać na koncentrację uwagi?
  • Jakie kluczowe umiejętności pomagają dziecku w koncentracji uwagi
  • Jak wzmacniać funkcje poznawcze i wykonawcze dziecka?
  • W jaki sposób pomóc dziecku w poprawie koncentracji uwagi?
  • W jaki sposób aktywność polisensoryczna wspiera rozwój gotowości szkolnej dziecka?
  • Jak przy pomocy prostych akcesoriów dostępnych w domu rozwijać sprawność motoryki małej i percepcji wzrokowej dziecka?
  • Jak w trakcie zabaw rozpoznać symptomy zaburzeń modulacji sensorycznej u dzieci?
  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs ” Integracja Sensoryczna” obejmuje min. 3 spotkania szkoleniowe, każde pod 135 minut

Warsztaty grania na Rurkach BUM BUM

Rurki  BUM BUM to nowy, barwny i ekspresyjny intrument perkusyjny dający mnóstwo możliwości rozwojowych zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.

  • Rurki BUM BUM to proste w obsłudze kolorowe tuby.
  • Każda tuba wydaje określony dźwięk zgodny z gamą.

Nawet mała grupa dzieci jest w stanie zespołowo stworzyć i zagrać akompaniament lub melodię do wielu piosenek.

Kurs grania na rurkach BUM BUM obejmuje minimum 4 spotkań, podczas których Uczestnicy między innymi:

  • poznają wartości rytmiczne,
  • nauczą się czytać nuty i przenosić zapis nutowy na utwory grane na rurkach BUM BUM,
  • nauczą się grać z nut na rurkach BUM BUM używając pojedynczych dźwięków oraz akordów,
  • nauczą się tworzyć własne zapisy, aranżacje utworów muzycznych i materiały do pracy z dziećmi
  • nauczą się choreografii tanecznych z wykorzystaniem rurek BUM BUM
  • stworzą własne aranżacje ruchowo – muzyczne idealne jako prezentacje pokazowe podczas wydarzeń okolicznościowych
  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs ” Eksperymenty muzyczne – rurki Bum Bum” obejmuje minimum 4 spotkania warsztatowe, każde pod 135 minut

Tańce i zabawy integracyjne

Ruch i taniec to jedne z podstawowych aktywności wspierających ogólny rozwój dziecka. Wykorzystaj ich naturalną radość, spontaniczność i chęć do zabawy. Wspólny taniec to świetny sposób na aktywne spędzenie wolnego czasu oraz budowanie więzi nie tylko z dziećmi ale i podczas warsztatów  u dorosłych – to dealny warsztat, któy dodatkowo zintegruje Uczestników, np. radę pedagogiczną.

Taniec ma pozytywny wpływ na mięśnie, stawy oraz nasze kości. Komórki mięśniowe, lepiej zaopatrzone w energię i tlen, rosną w siłę. Stawy nabierają gibkości i elastyczności, dzięki czemu zmniejsza sie ryzyko skręceń i zwichnięć. Nie każdy wie, że ruch jest kluczowy dla zdrowych i mocnych kości – jest niezbędny do wbudowywania wapnia w komórki kostne.

W czasie tańca odpoczywamy psychicznie. Skupiamy się na muzyce i ruchu, na bok odchodzą problemy i rozmyślania. W ten sposób relaksujemy się i nabieramy dystansu do różnych spraw. Poza tym, gdy jesteśmy dobrzy dla naszego organizmu, on też jest dla nas dobry i nagradza nas. W trakcie aktywności fizycznej z mózgu uwalniany jest hormon szczęścia – serotonina, która obniża poziom stresu i powoduje, że czujemy się radośni i pełni energii.

Podczas warsztatów Uczestnicy między innymi:

  • Poznają wiele choreografii wybranych tańców i układów ruchowych ( np.  do muzyki klasycznej, muzyki instrumentalnej, tańców tradycyjnych, tańców towarzyskich, tańców nowoczesnych)
  • Dowiedzą  się, jak metodycznie przechodzić od swobodnej zabawy do układów ruchowych o ustalonej strukturze
  • Uporządkują posiadaną wcześniej znajomość tradycyjnych zabaw ruchowych i tańców
  • Zdobędą lub wzmocnią swoje kompetencje w zakresie nauki ruchu, tańca i komunikacji pozawerbalnej
  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs “Tańce i zabawy integracyjne” obejmuje od 3 do 6 spotkań warsztatowych, każde pod 135 minut (repertuar dostosowywany jest do potrzeb Uczestników)

Motopedagogika- wpływ ruchu na rozwój człowieka

Kontrola nad ruchem jest pierwszym krokiem do kontroli nad samym sobą.
Motopedagogika, to forma wspierania rozwoju dziecka oraz terapii ( np. w zaburzeniach SI), łącząca wiedzę psychologiczną, pedagogiczną, sportową i wychowawczą z wiedzą medyczną i jej metodami.

Głównym założeniem jest ruch, a ściślej ujmując wzajemne oddziaływanie ciała w ruchu na psychikę człowieka. To wzajemne oddziaływanie odzwierciedla się w uznanym na całym świecie pojęciu psychomotoryki.

Ruch jest pojmowany jako istotna część rozwoju osobowości, jako część konfrontacji człowieka ze swoim ciałem oraz z otoczeniem materialnym i społecznym.

Tym samym motopedagodzy są specjalistami z zakresu ruchu i wychowania, którzy postępują świadomie, planowo, metodycznie oraz precyzyjnie, aby uzyskać pożądane zmiany zachowania.

Motopedagogika jest ujmowana jako całościowa koncepcja wychowania przez percepcję, przeżywanie i ruch. 

Podczas warsztatów Uczestnicy pracują nad koordynacją wzrokowo- ruchową, poznają możliwości własnego ciała, uczą się dobrej i efektywnej pracy w zespole (np. budowania zaufania podczas ćwiczeń na równowagę), przełamują własne bariery i nabywają odwagę w działaniu podejmując różne wyzwania, które początkowo wyglądają na niemożliwe do zrealizowania.

Warsztaty te, mają na celu rozwój samodyscypliny, kreatywności, umiejętności manualnych, manipulacyjnych  i nauki konkretnych technik cyrkowych oraz kuglarskich.

Motopedagogika skupia się na rozwoju między innymi:

  • mózgu,
  • koordynacji,
  • aktywności przestrzennej,
  • kreatywności,
  • świadomości włąsnego ciała
  • funkacjach poznawczych

Program szkolenia zakłada połączenie teorii oraz praktyki.

  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs: “Motopedagika – wpływ ruchu na rozwój człowieka”  obejmuje  od 4 spotkania x 135 min

Pedagogika cyrku – mała i duża motoryka

Pedagogika Cyrku to nowatorska metoda wielokierunkowej pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi – dzięki stymulacji obu półkul mózgu oraz zróżnicowanym aktywnością uczestnicy nie tylko dobrze się bawią, ale też rozwijają. Dodatkowo, pedagogika cyrku przynosi świetne rezultaty terapeutyczne – ćwiczy wytrwałość, podnosi samoocenę, relaksuje, wyzwala radość, koncentruje na osiąganiu sukcesu, uczy systematyczności w działaniu.

Podczas warsztatów Uczestnicy pracują nad koordynacją ruchową, poznają możliwości własnego ciała, uczą się dobrej i efektywnej pracy w zespole (np. budowania zaufania podczas ćwiczeń na równowagę), przełamują swoje bariery i nabywają odwagę w działaniu podejmując różne wyzwania, które początkowo wyglądają na niemożliwe do zrealizowania.

Układ warsztatów zostanie opracowany tak, aby  każdy z uczestników mógł wybrać taką formę działań (warsztatów) jaka jest przez niego preferowana  (dwie- trzy do wyboru).  Nabyte umiejętność mogą być wykorzystane w zabawie jak i również w działaniach artystycznych czy animacyjnych podejmowanych w przyszłości przez uczestników warsztatów.

Warsztaty te, mają na celu rozwój samodyscypliny, kreatywności, umiejętności manualnych i nauki konkretnych technik cyrkowych, kuglarskich.

Poza rozwojem mózgu, koordynacji, aktywności przestrzennej, kreatywności, pracą nad ciałem, chcemy, aby uczestnicy projektu poprzez zabawę wynieśli z warsztatów konkretne umiejętności, które sami w przyszłości będą mogli doskonalić, rozwijać a także przekazywać innym. Wiąże się z tym dużo zadań, które wymagają od uczestników umiejętności pracy w zespole (uczestnicy będą wielokrotnie przekraczać swoje bariery, np. podczas ćwiczeń na zaufanie partnerowi),słuchania partnera, wyczuwania jego intencji, empatii, co w dzisiejszych czasach często jest tłumione. Młodzież w szkołach, czy na większości kierunków studiów pracuje indywidualnie nad sobą, swoją oceną. W teatrze, a przede wszystkim w życiu zespół równa się siła, zaufanie, wartość i jakość. Do tego dążymy.

Podczas warsztatów uczestnicy nabędą takie umiejętności, jak:

  • żonglowanie chustkami
  • żonglowanie piłeczkami
  • żonglowanie maczugami
  • manipulacja takerzami cyrkowymi
  • manipulacja hula hoop
  • manipulacja kijem treningowym
  • i inne
  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs ” Pedagogika cyrku” obejmuje 6 spotkań, każde pod 135 minut
W programie:
  • wprowadzenie teoretyczne i metodyczne
  • informacje dotyczące prowadzenia zajęć z grupą
  • wpływ żonglowania na rozwój mózgu
  • pedagogika cyrku jako innowacja pedagogiczna
  • nauka żonglerki kolorowymi chusteczkami, rusałkami, maczugami, obręczami
  • kręcenie poi oraz talerzami
  • nauka posługiwania się flowerstickiem
  • małe i duże szczudła dziecięce
  • zabawy z wykorzystaniem rekwizytów cyrkowych

Kreatywne warsztaty plastyczne

Efektownie i nowocześnie 

Jest to warsztat doskonalący dla pedagogów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, pracowników świetlic, instruktorów oraz rodziców.

Efektownie i nowocześnie czyli warsztaty plastyczne wykorzytujące innowatorskie materiały do pracy twórczej, np.:

  • balony do modelingu,
  • filcownie na mokro,
  • kolorową gąbkę tapicerską

Każdy warsztat składa się z 2-3 spotakań. Podczas warsztatów Uczestnicy zdobywają wiedzę oraz umiejętnośc praktyczne związane z  wykorzystywaniem danej materii w pracy twórczej.

Podczas warsztatów uczestnicy tworzą róznorodne prace – indywidualne oraz grupowe wykorzytując daną materię w określoej przez trenera lub Uczestników tematyce, np. prace plastyczne związane z Dniem Matki, Świętami Bożonarodzeniowymi, Wielkanocą. Podczas warsztatów ( lub po nich) Uczestnicy mogą stworzyć kostiumy, lalki lub scenografie do spektakli, wystąpień, które planują w swojej placówce.

Istotą proponowanych warsztatów jest wykorzystanie w pracy pedagoga innowatorskich ale przede wszystkim trwałych materiałów, które w przeciewiństwie do papieru mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

Kursy: 

  • Balonowe kreacje – 3 szkolenia x 135 min
  • Gąbkowe kreacje –  1-3 szkolenia – 4h zegarowe
  • Filcowanie na mokro – 2 szkolenia x  135 min

Uczenie się we współpracy

 czyli jak skutecznie organizować pracę w zespołach na zajęciach lekcyjnych

Opis szkolenia:

Nauczyciele organizując pracę w zespołach podczas zajęć lekcyjnych zauważają, że uczniowie  siedząc w zespołach rzadko ze sobą współpracują. Często jeden uczeń przejmuje rolę lidera i pracuje w większości sam, reszta uczniów się przygląda  lub każdy z  członków zespołu wykonuje  to samo zadanie. Można więc uznać, że uczniowie nie potrafią współpracować  pracując w zespołach. Szkolenie dostarczy nauczycielom teoretycznej wiedzy i praktycznych umiejętności, jak organizować  uczenie się poprzez współpracę  w zespołach, żeby każdy uczeń wiedział na czym polega dobra współpraca i jednocześnie sam zdobywał wiedzę na miarę swoich możliwości.

Korzyści ze szkolenia:

  • Uczestnicy wiedzą się, jak stworzyć “przestrzeń” do zespołowego uczenia się,
  • znają warunki, które muszą zostać spełnione, aby podczas pracy zespołowej wystąpiła współpraca,
  • wiedzą jakie są metody uczenia się we współpracy , jak je zorganizować z korzyścią dla uczniów.

Program szkolenia:

  • Atmosfera sprzyjająca uczeniu się.
  • Tworzenie  klimatu do pracy w zespołach.
  • Cechy warunkujące skuteczną  współpracę.
  • Metody uczenia się opartego na współpracy.
  • Ustrukturyzowane  uczenie się we współpracy.
  • Nieformalne metody uczenia się w grupie.
  • 7 cech dobrze funkcjonującego zespołu wg. Kena Blancharda.
  • Jak uczyć właściwej współpracy.
  • Przykłady uczenia się w zespołach.
  • Ocena koleżeńska i samoocena pracy grupowej.
  • Korzyści ze stosowania uczenia się we współpracy.

Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych

Opis szkolenia:

Jak mówić aby odbiorca słuchał nas z przyjemnością? Jak mówić, aby nasz głos się nie “łamał”, był piękny i dźwięczny? Jak nie tracić głosu i utrzymać go w zdrowiu i dobrej kondycji? Nauczyciel jest jak aktor. Jego codziennością są występy publiczne – przed dziećmi, młodzieżą, rodzicami, innymi nauczycielami… Prezentacje oraz wystąpienia publiczne stanowią istotny element każdego dnia. Szkolenie koncentruje się na praktycznym wypracowaniu i przećwiczeniu umiejętności potrzebnych do zdobycia i utrzymania uwagi słuchaczy, radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz panowania nad stresem. Uczestnicy szkolenia będą mieli okazję do przetestowania nowych umiejętności w trakcie zajęć przed sobą nawzajem oraz przed kamerą.

Rezultaty:

  • Umiejętność przykuwania uwagi
  • Szybkie nawiązywanie kontaktu z odbiorcą
  • Umiejętność aktywizacji audytorium
  • Radzenie sobie ze stresem oraz reagowanie na trudne sytuacje
  • Prawidłowa postawa ciała i oddech – kluczem do sukcesu autoprezentacji
  • Higiena i emisja głosu
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa:  3 szkolenia x 4 godz.

TEAM UP! Zespół wysokiej jakości

Opis szkolenia:

We współczesnych organizacjach praca zespołowa jest często podstawą do osiągania oczekiwanych rezultatów biznesowych. Takie cechy zespołów, jak efektywność, wydajność oraz zdolność do twórczego współdziałania, są kluczowe dla udanej pracy zespołowej. Szkolenie koncentruje się na praktycznym treningu tych niezbędnych umiejętności, a także sprzyja stworzeniu silnych, pozytywnych więzi pomiędzy członkami zespołu. Efekty szkoleniowe pozwalają na skuteczne i natychmiastowe podniesienie jakości wspólnej pracy.

Rezultaty:

  • Stworzenie wysoko wydajnego zespołu
  • Utrwalenie umiejętności wspólnego działania
  • Mocne i pozytywne więzi w ramach zespołu
  • Poznanie się, swoich mocnych i słabych stron, przełamanie barier
  • Poznanie różnych technik efektywnego komunikowania się
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa:  5 godz.

Sztuka efektywnej komunikacji

Opis szkolenia:

Wysoko rozwinięte kompetencje komunikacyjne są wymagane praktycznie na każdym stanowisku, gdyż sprawne komunikowanie się jest podstawą efektywnej organizacji. Świadomość własnego stylu komunikacji i jego wpływu na funkcjonowanie otoczenia, jak również zdolność jego kontroli są niezbędne, by zostać zrozumianym oraz rozumieć innych. Szkolenie jest praktycznym treningiem prowadzącym do wypracowania i przećwiczenia umiejętności koniecznych do efektywnej komunikacji.

Grupa docelowa:

Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy podczas bezpośrednich kontaktów ze współpracownikami, przełożonymi, rodzicami, dziećmi i młodzieżą chcą lub potrzebują komunikować się efektywniej.

Rezultaty:

  • Poznanie wartości komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
  • Poznanie narzędzi służących podnoszeniu umiejętności: asertywności, mowy ciała, uważnego słuchania
  • Umiejętności kontrolowania komunikatów
  • Znajomość procesu skutecznej komunikacji i potencjalnych przeszkód
  • Asertywność w komunikacji
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 2 szkolenia x 4 godz.

Znajdź swoją wewnętrzną siłę

Opis szkolenia:

Czym jest siła wewnętrzna? Czym jest wiara w siebie, odwaga, by robić to, o czym się marzy? Czy mam poczucie własnej wartości? Pytań i definicji może być wiele, jednak, co najważniejsze, siła wewnętrzna jest czymś, co warto w sobie regularnie wzmacniać. Jest potrzebna, ,gdy w życiu przychodzą trudności i wyzwania – a przychodzą zawsze.

Mocna i stabilna siła wewnętrzna pozytywnie wpływa na wszystkie obszary naszego funkcjonowania: na życie osobiste, pracę, relacje, motywację i zdrowie.

Grupa docelowa:

Pracownicy wszystkich szczebli danej placówki

Rezultaty:

  • Poznanie narzędzi do wzmacniania swoich mocnych stron
  • Zwiększenie swojej wydajności
  • Utrwalenie umiejętności radzenia sobie ze stresem i trudnościami
  • Wzmocnienie więzi z samym sobą
  • wzmocnienie kompetencji, motywacji i odwagi
  • Pozyskanie energii do działania
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 3 szkolenia x 4 godz.

Zarządzanie stresem i emocjami

Opis szkolenia:

Stres niesie za sobą przerażające skutki dla naszego zdrowia fizycznego oraz psychicznego. Według badania “The Workforce View in Europe 2017”, w którym wzięło udział 9920 dorosłych pracowników z ośmiu krajów, aż 22 proc. ankietowanych polskich pracowników deklaruje, że codziennie doświadcza stresu w miejscu pracy.

To największa ich grupa w porównaniu do innych, z pozostałych siedmiu przebadanych krajów. Szkolenie skierowane jest do osób żyjących w permanentnym napięciu i niepokoju, osób odczuwających lęk przed przyszłością, mających uczucie bezsilności, a pragnących wreszcie coś z tym zrobić i być bardziej efektywnymi w pracy i życiu osobistym.

Grupa docelowa:

Pracownicy wszystkich szczebli danej placówki

Rezultaty:

  • Zdobycie wiedzy, czym jest stres, skąd się bierze i w jaki sposób wpływa na nasze zachowanie i zdrowie
  • Autodiagnoza
  • Poznanie łatwych do wykonania i skutecznych ćwiczeń na odreagowanie
  • Poznanie technik relaksacyjnych
  • Poznanie technik pracy z ciałem wzmacniających pewność siebie
  • Mentalne reakcje na stres – optymizm, skupienie, elastyczność
  • Afirmacja i wdzięczność – ćwiczenia wpływu na własne życie
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 3 szkolenia x 3 godz.

Warsztaty teatralne

Jeśli pragniesz poznać lub zgłębić tajniki teatru i gry aktorskiej, zapraszam na intensywne i pełne pozytywnej energii warsztaty aktorskie! Jeśli chcesz przeżyć wspaniałą przygodę z teatrem, chcesz bawić się i zdobywać nowe umiejętności, chcesz wyzwolić swój twórczy potencjał, chcesz lepiej poznać samego siebie, swoje emocje,możliwości, chcesz być „tu i teraz” , TO TE WARSZTATY SĄ DLA CIEBIE!
W PROGRAMIE MIĘDZY INNYMI praktyczne ćwiczenia i zadania poznawcze:
CZĘŚĆ 1:
Kształtowanie wyobraźni scenicznej
Poszerzanie samoświadomości (ciało, emocje, cele)
CZEŚĆ 2:
Praca z partnerem
Plastyka ruchu ( elementy pantomimy, elementy tańca, charakterystyka ruchu scenicznego)
CZĘŚĆ 3:
Emisja głosu, dykcja
CZĘŚĆ 4:
Intensywny fizyczny trening aktorski
CZĘŚĆ 5:
Praca z przestrzenią, słowem, rekwizytem
CZĘŚĆ 6:
Sztuka improwizacji

Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 7 spotkań x 2,5 godz.

Zarządzanie sobą w czasie

Opis szkolenia:

Zarządzanie sobą w czasie to umiejętność istotna zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Wiedza i kompetencje związane z organizacją czasu pozwalają nam zwiększyć swoją efektywność osobistą, satysfakcję życiową, przyczyniają się także do wzrostu wydajności we wszystkich kontekstach naszego życia. To, jak organizujemy sobie czas, definiuje nasze sukcesy osobiste i zawodowe. Uczestnicy nauczą się działać w oparciu o koncepcję, że nie chodzi o to, aby robić wszystkie rzeczy we właściwy sposób, lecz przede wszystkim o to, aby robić właściwe rzeczy.

Głównym celem szkolenia jest podwyższenie kompetencji z zakresu planowania i organizowania pracy (swojej, ale też podległych pracowników).

Grupa docelowa:

Pracownicy wszystkich szczebli danej placówki

Rezultaty:

  • Poznanie metody 5 kroków skutecznego zarządzania czasem
  • Techniki umiejętnego definiowania celów życiowych i zawodowych
  • Poznanie technik pracy nad swoją motywacją
  • Wykorzystanie narzędzi służących umiejętności planowania i wyznaczania priorytetów
  • Podniesienie własnej efektywności zarządzania sobą w czasie
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 4 godz.

Warsztaty kreatywnego myślenia

Celem warsztatów jest pobudzenie wyobraźni, elastyczności myślenia i pomysłowości oraz rozwijanie wytrwałości w pokonywaniu trudności. Zajęcia pozwolą uczestnikom ćwiczyć kreatywność, rozumianą jako wprowadzanie indywidualnych pomysłów w czyn. Polem działań będą proste zadania, stymulujące twórcze myślenie. Zagadki, historyjki, układanki, rymowanki i zadania ruchowe. Uczestnicy będą korzystać z różnych przedmiotów, które staną się dla nich inspiracją.

  •  Wypracowanie podejścia „otwartego umysłu”,
  • Analiza trudności blokujących myślenie kreatywne,
  • Poznanie zasad pobudzania myślenia,
  • Budowanie skojarzeń,
  • Poznanie skutecznego komunikowania się w grupie,
  • Pobudzenie motywacji rozwijania motywacji twórczej,
  • Nauka przez zabawę i kotwiczenie pozytywnych emocji.
  • Zrozumienie własnych przeszkód w kreatywnym myśleniu,
  • Umiejętność diagnozowania ograniczeń,
  • Wdrożenie technik i metod twórczego myślenia.

Cześć 1
Wprowadzenie – wybitne osiągnięć umysłowych ( przykłady ze sztuki, literatury, świata nauki)
Poznanie narzędzi myślenia kreatywnego.
Cześć 2
Superpamięć – techniki zapamiętywania i odpamiętywania
Mindmapping – technika pobudzania procesów myślowych
Cześć 3
Myślenie analityczne i logiczne. Techniki Trenowania Umysłu
Praktyczne metody podejmowania decyzji
Cześć 4
Techniki kreowanie pomysłów
Narzędzia kreatywności: struktura, procedura, relacja, zmiana poziomów i zmiana punktu widzenia.
Część 5:
Energizery, czyli jak pobudzić mózg to twórczej dynamicznej pracy

Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 5 spotkań x 2 godz.

Zwolnij i żyj świadomie

Warsztaty MINDFULNESS

Opis szkolenia:

Trening uważności mindfulness jest treningiem, który uczy jak świadomie, godzinie i spokojnie przeżywać życie, doświadczając szczęścia i radości każdego kolejnego dnia. Jak żyć w przyjaźni z samym sobą i otaczającym światem.

Grupa docelowa:

Pracownicy wszystkich szczebli danej placówki

Rezultaty:

  • Uczestnicy poczują potęgę wykorzystywania swojego oddechu
  • Poznają, czym jest uważność w nurcie mindfulness i jakie płyną z niej korzyści
  • Poznają szereg technik radzenia sobie z przeciążeniem i stresem
  • Dowiedzą się jak wyciszać gonitwę myśli
  • Nauczą się odczytywać sygnały płynące z własnego ciała
  • Otrzymają narzędzia, by z ciekawością, bez oceniania, obserwować siebie i otoczenie
  • Zwiększą naturalną pewność siebie
  • Uwolnią się od zablokowanych emocji i własnych ograniczeń
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 3 spotkania x 4 godz.

Ruch i rytm – Body percussion

Szkolenie “Ruch i Rytm” skierowane jest do nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego, przedszkolnego i szkolnego, pedagogów, opiekunów, animatorów, studentów oraz wszystkich zainteresowanych podwyższaniem kwalifikacji zawodowych. Celem  szkolenia jest zdobycie wiedzy i podstawowych umiejetności w prowadzeniu zajęć muzyczno-ruchowych, a także poznanie autorskich dotychczas nieznanych zabaw.

Podczas szkolenia uczestnicy poznają różnorodne zabawu ruchowe, rytmiczne, uczą się tworzyć muzykę za pomocą swojego ciała – używając do tego aparatu mowy, rąk, stóp, ud.  Używając ciała jako bębna – przekaźnika- wzbogacają tym samym język swojego ciała czy komunikację interpersonalną. Warsztaty mają bezpośredni związek pomiędzy świadomością ciała a integracją rytmu. Ćwiczenia rytmiczne, mają na celu obudzenie i zwiększenie kontroli nad niezależnością prawej i lewej półkuli. Praca nad możliwościami perkusyjnymi ciała rozwija relacje między rytmem a ruchem.
Szkolenie wspiera całościowe postrzeganie siebie.

Podczas warsztatów uczestnicy poznają między innymi serię ćwiczeń i zabaw rytmicznych: indywidualnych, w parach i grupie, będą pracować w zakresie lateralności i niezależności stron, a także otrzymają gotowe pomysły i scenariusze zajęć Ruch i Rytm do pracy z dziećmi.

  • Czas trwania jednego szkolenia, to 135 minut
  • Kurs “Ruch i rytm”  obejmuje 3 spotkania szkoleniowe, każde pod 135 minut

Warsztat pisania scenariusza teatralnego

Celem zajęć jest napisanie własnego interesującego scenariusza, który następnie zostanie zrealizowany w praktyce. Po wstępnej selekcji pomysłów, zajmiemy się ich rozwojem. Znajdziemy interesującego bohatera, wyróżnimy wątki, a następnie popracujemy nad strukturą dramatyczną tekstu. Przyjrzymy się technice budowania scen, potem sekwencji, aby ostatecznie stworzyć solidną konstrukcję dla treści. Zarówno praca scenarzysty, jak i dramaturga, to połączenie rzemiosła ze sztuką, dlatego zastanowimy się nad artystycznymi walorami poszczególnych projektów oraz kontekstem swej wypowiedzi. Każdy będzie miał szansę na wypracowanie indywidualnego języka wizualnego. Zajęcia te będą okazją do poznania samego siebie, swoich twórczych możliwości w zakresie podejmowanych tematów, języka i skonfrontowanie ich z grupą słuchaczy. W międzyczasie będziemy rozmawiać o najważniejszych dziełach z historii teatru, filmu oraz obserwować nowe kierunki w sztuce. Poznamy możliwości adaptacji literatury, przyjrzymy się sytuacji na rynku i możliwościom zaistnienia w branży. Zajęcia te mają za zadanie otworzyć przyszłych scenario i dramatopisarzy na pełną, choć oczywiście kontrolowaną przez nich, wolność twórczą.
Część 1
Wspólna analiza tematów oraz rodzajów teatralnych scenariuszy w historii. Etapy powstawania oraz budowa scenariusza. Poznanie zagadnień storytellingu. Ćwiczenia dotyczące zdobywania dokumentacji do projektu.
Część 2
Wspólne czytanie scenariusza, a następnie analiza spektaklu zrealizowanego na jego podstawie. Analiza różnic w myśleniu słowem a obrazem. Klasyczna struktura linearna dramatu i opracowanie jej na własne potrzeby.
Cześć 3
Pisanie scenariusza.. Ćwiczenia praktyczne dotyczące zastosowania kontrastu i konfliktu. Poszukiwanie interesującego protagonisty i jego rozwój.
Cześć 4
Tworzenie mikro – konfliktów i etiud scenicznych. Budowanie napięcia poprzez obraz i słowo. Rola rekwizytu, a także szerzej: scenografii, kostiumu, charakteryzacji. Rola symbolu. Podkręcanie konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych na przykładach.
Część 5
Dialogi, ich rola oraz sposób wprowadzania. Projekt ścieżki dźwiękowej filmu. Ukrywanie albo ujawnianie informacji w scenariuszu. Tworzenie podtekstu.
Cześć 6
Stworzenie własnego pełnego egzemplarza reżyserskiego i jego obrona

Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 9 spotkań x 3 godz.

Warsztaty materii ożywionej / lalkarskie

Podczas warsztatów uczestnicy poznają różne techniki teatru materii ożywionej: lalka: pacynka, muppet; cienie, przedmioty, maska. Nauczą się tworzyć własne formy lalkowe z dostępnych materiałów (papier, tkanina, drewno etc.) i ich scenicznego wykorzystanie w postaci wspólnego i indywidualnego tworzenia krótkich scenek/etiud teatralnych. Warsztaty skierowane do nauczycieli, pedagogów, terapeutów pokazuję również jak wykorzystać wybrane techniki teatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą, włączając w to wybrane techniki pedagogiki zabawy. Warsztaty połączone są z pracą nad emisją głosu, dykcją, co jest niezbędne w pracy z przedmiotem/lalką.
CZĘŚĆ 1:
Teatr lalek – historia, zasady, różnice.
Poznanie podstawowych form lalkowych – ćwiczenia praktyczne
CZĘŚĆ 2:
Praca z partnerem, czyli z lalką
Plastyka ruchu jak wskrzesić lalkę do życia
CZĘŚĆ 3 ( 2 spotkania) :
Tworzenie własnej lalki
CZĘŚĆ 4:
Emisja głosu, dykcja
CZĘŚĆ 5:
Praca z przestrzenią, słowem, rekwizytem
CZĘŚĆ 6:
Sztuka improwizacji – tworzenie etiud scenicznych
CZĘŚĆ 7:
Mikro – konflikt czyli sukces na scenie

Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 8 spotkań x 2,5 godz.

Teatr cieni – technika i praktyka

Warsztaty cieniowe stwarzają niepowtarzalną możliwość twórczej pracy, kreatywnego myślenia i aktorskiego rozwoju, w sztuce jaką jest teatr cieni. Możliwość pracy nad ciałem, formą, rekwizytem, lalką cieniową i głosem, z wykorzystaniem szeroko pojętego teatru cieni. Rekwizyt, światło i dźwięk, sprawiają że techniki poznane na warsztatach można śmiało wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą. Program warsztatów obejmuje m.in.:
CZĘŚĆ 1:
Wprowadzenie teoretyczne: trochę historii i praktyki zarazem. Różne rodzaje i możliwości teatru cieni.
CZĘŚĆ 2:
Ogólne zasady organizowania warsztatu pracy: budowa ekranu, ustawienie świateł oraz przygotowanie
własnych lalek cieniowych.
CZĘŚĆ 3:
Rytm w teatrze lalek oraz estetyka ruchu za ekranem.
CZĘŚĆ 4:
Przygotowane scenariusza własnej etiudy
CZĘŚĆ 5:
Dobór odpowiedniej muzyki do etiudy – zasady.
CZĘŚĆ 6:
Zaprezentowanie stworzonych przez siebie etiud w technice teatru cieni

Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 7 spotkań x 2 godz.

Umysł na siłowni

Twój mózg a twoje sukcesy

Opis szkolenia:

To, na ile jesteśmy efektywni w swoich działaniach, zależy w dużym stopniu od poziomu energii jakim dysponuje nasz mózg, od umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz od wiedzy, jakie sprawdzone strategie postępowania stosować w różnych obszarach, w których funkcjonujemy na co dzień. Osiągnięcia współczesnej psychologii i neurobiologii potwierdzają, że stosując odpowiednie techniki pracy umysłowej, kształtując pożądane nawyki, zachowania i reakcje oraz wykorzystując odpowiednie strategie osiągania celów, zarządzania czasem, kontroli emocji, można znacznie poprawić efektywność osobistą, zawodową i jakość swojego życia.

Grupa docelowa:

Pracownicy wszystkich szczebli danej placówki

Rezultaty:

  • Poznanie mechanizmów i procesów odpowiedzialnych za odnoszenie sukcesu
  • Zrozumienie czym jest neurodydaktyka w procesie uczenia się oraz zapamiętywania
  • Poznanie narzędzi i ćwiczeń aktywizujących pracę obu półkul i zwiększających wydajność mózgu
  • Poznanie ćwiczeń aktywizujących umysł do generowania motywacji oraz wytrwałości do realizacji celów
  • Poznanie diety poprawiającej wydajność mózgu
Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 2 spotkania x 4 godz.

Organizacja eventów, festynów, imprez okolicznościowych

Każdy z etapów projektowania eventu zostanie wspólnie rozpatrzony na podstawie specjalnie przygotowanych ćwiczeń autorskich prowadzącego. Podczas szkolenia będą prezentowane liczne scenariusze eventów. Pokażemy przykłady z różnych realizacji o różnej wielkości budżetów. Szeroki wachlarz rozmaitości od festiwali począwszy, skończywszy na dużych eventach. Zaprezentujemy te z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, te z pomysłów na “coś z niczego” oraz te na dobre zaskoczenie z niestandardowym scenariuszem.
CZĘŚĆ 1
Co to jest event? Jakie są jego rodzaje? Jakie są dostępne narzędzia on-line związane z planowaniem i organizacją wydarzeń. Jak wygląda proces organizacji eventu krok po kroku. Analizując specjalnie przygotowany zestaw ćwiczeń i warsztatów eventowych poznamy uniwersalne zasady, które sprawdzają się w pracy event managerów.
CZĘŚĆ 2. Event narzędziem PR
– Jak zrobić skuteczną kampanię eventu w internecie i mediach społecznościowych?
– Jak drobne detale “robią różnicę”, czyli krótko o estetyce eventu.
– Jakie wymagania dziennikarzy należy spełnić i czego nie powinno zabraknąć w działaniach eventowych?
CZĘŚĆ 3. Znaczenie sponsoringu w event marketingu
Działania eventowe są często silnie powiązane ze sponsoringiem. Patronat honorowy, znacząco podwyższający rangę wydarzenia – często trudny do uzyskania? Nie, to naprawdę dziecinnie proste.
– Barter? Warto rozważyć!
-Jak przygotować idealną ofertę sponsoringową eventu?
– Jak wzmocnić argumentami jego przewagę konkurencyjną, aby zwiększyć efektywność współpracy przyciągając kolejne ogniwa chętnych do wsparcia wydarzenia.
– Istota sponsoringu pokazana od podszewki skupia się na warsztatach praktycznych, w której zdradzamy sekrety przygotowania oferty sponsorskiej, patronackiej oraz umowy sponsoringowej.
CZĘŚĆ 4. Artyści, konferansjerzy…? Koniecznie!
– Jak wygląda współpraca z poszczególnymi ogniwami realizującymi wydarzenie?
– Na jakie elementy należy zwrócić uwagę z punktu widzenia techniki eventowej, scenografii, artystów czy nawet fotografów?
– Jakie dokumenty dostarczyć konferansjerowi, aby jego praca była rzetelnie wykonana, a goście zadowoleni?
– “Dobre” kontakty – czy i jakie mamy?
CZĘŚĆ 5. Event z literą prawa w tle
Jak ważne jest prawo w eventach? O tym przekonujemy się wówczas gdy nastąpi poważny kryzys na evencie lub gdy dane wydarzenie nagle nam urośnie do rozmiarów imprezy masowej.
– Czym jest ZAiKS ?
– przetwarzanie danych osobowych, prawa konsumenta, prawa własności intelektualnej, praw autorskich.
CZĘŚĆ 6. ROI w eventach
– Jak zwiększyć zaangażowanie uczestników i sprawić by event był bardziej efektywny?
– Jak dostosować budżet do wymagań naszych gości?
W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w licznych ćwiczeniach i warsztatach:
– Przejdziemy przez proces przygotowania profesjonalnego kosztorysu
– Rozpiszemy harmonogram techniczny zwany line up-em
– Nauczymy się ustalać priorytety i zarządzać zadaniami wielopoziomowych projektów

Czas trwania szkolenia:

Opcja standardowa: 7 spotkań x 2 godz.