- Emisja i higiena głosu
- Wypalenie zawodowe
- Neurodydaktyka
- Sensodydaktyka – Integracja sensoryczna
- Warsztaty grania na rurkach BUM BUM
- Tańce i zabawy integracyjne
- Motopedagogika – wpływ ruchu na rozwój człowieka
- Pedagogika cyrku – mała i duża motoryka
- Kreatywne warsztaty plastyczne
- Uczenie się we współpracy
- Sztuka prezentacji i wystąpień publicznych
- TEAM UP! Zespół wysokiej jakości
- Sztuka efektywnej komunikacji
- Znajdź swoją wewnętrzną siłę
- Zarządzanie stresem i emocjami
- Warsztaty teatralne
- Zarządzanie sobą w czasie
- Warsztaty kreatywnego myślenia
- Zwolnij i żyj świadomie
- Ruch i Rytm – Body percussion
- Warsztaty pisania scenariusza teatralnego
- Warsztaty materii ożywionej / lalkarskie
- Teatr cieni – technika i praktyka
- Umysł na siłowni
- Organizacja eventów, festynów, imprez okolicznościowych
Warsztaty pisania scenariusza teatralnego
Opis szkolenia
Celem zajęć jest napisanie własnego interesującego scenariusza, który następnie zostanie zrealizowany w praktyce. Po wstępnej selekcji pomysłów, zajmiemy się ich rozwojem. Znajdziemy interesującego bohatera, wyróżnimy wątki, a następnie popracujemy nad strukturą dramatyczną tekstu. Przyjrzymy się technice budowania scen, potem sekwencji, aby ostatecznie stworzyć solidną konstrukcję dla treści. Zarówno praca scenarzysty, jak i dramaturga, to połączenie rzemiosła ze sztuką, dlatego zastanowimy się nad artystycznymi walorami poszczególnych projektów oraz kontekstem swej wypowiedzi. Każdy będzie miał szansę na wypracowanie indywidualnego języka wizualnego. Zajęcia te będą okazją do poznania samego siebie, swoich twórczych możliwości w zakresie podejmowanych tematów, języka i skonfrontowanie ich z grupą słuchaczy. W międzyczasie będziemy rozmawiać o najważniejszych dziełach z historii teatru, filmu oraz obserwować nowe kierunki w sztuce. Poznamy możliwości adaptacji literatury, przyjrzymy się sytuacji na rynku i możliwościom zaistnienia w branży. Zajęcia te mają za zadanie otworzyć przyszłych scenariopisarzy i dramatopisarzy na pełną, choć oczywiście kontrolowaną przez nich, wolność twórczą.
Część 1
Wspólna analiza tematów oraz rodzajów teatralnych scenariuszy w historii. Etapy powstawania oraz budowa scenariusza. Poznanie zagadnień storytellingu. Ćwiczenia dotyczące zdobywania dokumentacji do projektu.
Część 2
Wspólne czytanie scenariusza, a następnie analiza spektaklu zrealizowanego na jego podstawie. Analiza różnic w myśleniu słowem a obrazem. Klasyczna struktura linearna dramatu i opracowanie jej na własne potrzeby.
Część 3
Pisanie scenariusza.. Ćwiczenia praktyczne dotyczące zastosowania kontrastu i konfliktu. Poszukiwanie interesującego protagonisty i jego rozwój.
Część 4
Tworzenie mikro – konfliktów i etiud scenicznych. Budowanie napięcia poprzez obraz i słowo. Rola rekwizytu, a także szerzej: scenografii, kostiumu, charakteryzacji. Rola symbolu. Podkręcanie konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych na przykładach.
Część 5
Dialogi, ich rola oraz sposób wprowadzania. Projekt ścieżki dźwiękowej filmu. Ukrywanie albo ujawnianie informacji w scenariuszu. Tworzenie podtekstu.
Część 6
Stworzenie własnego pełnego egzemplarza reżyserskiego i jego obrona
Warsztaty pisania scenariusza teatralnego
Opis szkolenia
Celem zajęć jest napisanie własnego interesującego scenariusza, który następnie zostanie zrealizowany w praktyce. Po wstępnej selekcji pomysłów, zajmiemy się ich rozwojem. Znajdziemy interesującego bohatera, wyróżnimy wątki, a następnie popracujemy nad strukturą dramatyczną tekstu. Przyjrzymy się technice budowania scen, potem sekwencji, aby ostatecznie stworzyć solidną konstrukcję dla treści. Zarówno praca scenarzysty, jak i dramaturga, to połączenie rzemiosła ze sztuką, dlatego zastanowimy się nad artystycznymi walorami poszczególnych projektów oraz kontekstem swej wypowiedzi. Każdy będzie miał szansę na wypracowanie indywidualnego języka wizualnego. Zajęcia te będą okazją do poznania samego siebie, swoich twórczych możliwości w zakresie podejmowanych tematów, języka i skonfrontowanie ich z grupą słuchaczy. W międzyczasie będziemy rozmawiać o najważniejszych dziełach z historii teatru, filmu oraz obserwować nowe kierunki w sztuce. Poznamy możliwości adaptacji literatury, przyjrzymy się sytuacji na rynku i możliwościom zaistnienia w branży. Zajęcia te mają za zadanie otworzyć przyszłych scenariopisarzy i dramatopisarzy na pełną, choć oczywiście kontrolowaną przez nich, wolność twórczą.
Część 1
Wspólna analiza tematów oraz rodzajów teatralnych scenariuszy w historii. Etapy powstawania oraz budowa scenariusza. Poznanie zagadnień storytellingu. Ćwiczenia dotyczące zdobywania dokumentacji do projektu.
Część 2
Wspólne czytanie scenariusza, a następnie analiza spektaklu zrealizowanego na jego podstawie. Analiza różnic w myśleniu słowem a obrazem. Klasyczna struktura linearna dramatu i opracowanie jej na własne potrzeby.
Część 3
Pisanie scenariusza.. Ćwiczenia praktyczne dotyczące zastosowania kontrastu i konfliktu. Poszukiwanie interesującego protagonisty i jego rozwój.
Część 4
Tworzenie mikro – konfliktów i etiud scenicznych. Budowanie napięcia poprzez obraz i słowo. Rola rekwizytu, a także szerzej: scenografii, kostiumu, charakteryzacji. Rola symbolu. Podkręcanie konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych na przykładach.
Część 5
Dialogi, ich rola oraz sposób wprowadzania. Projekt ścieżki dźwiękowej filmu. Ukrywanie albo ujawnianie informacji w scenariuszu. Tworzenie podtekstu.
Część 6
Stworzenie własnego pełnego egzemplarza reżyserskiego i jego obrona
Warsztaty pisania scenariusza teatralnego
Opis szkolenia
Celem zajęć jest napisanie własnego interesującego scenariusza, który następnie zostanie zrealizowany w praktyce. Po wstępnej selekcji pomysłów, zajmiemy się ich rozwojem. Znajdziemy interesującego bohatera, wyróżnimy wątki, a następnie popracujemy nad strukturą dramatyczną tekstu. Przyjrzymy się technice budowania scen, potem sekwencji, aby ostatecznie stworzyć solidną konstrukcję dla treści. Zarówno praca scenarzysty, jak i dramaturga, to połączenie rzemiosła ze sztuką, dlatego zastanowimy się nad artystycznymi walorami poszczególnych projektów oraz kontekstem swej wypowiedzi. Każdy będzie miał szansę na wypracowanie indywidualnego języka wizualnego. Zajęcia te będą okazją do poznania samego siebie, swoich twórczych możliwości w zakresie podejmowanych tematów, języka i skonfrontowanie ich z grupą słuchaczy. W międzyczasie będziemy rozmawiać o najważniejszych dziełach z historii teatru, filmu oraz obserwować nowe kierunki w sztuce. Poznamy możliwości adaptacji literatury, przyjrzymy się sytuacji na rynku i możliwościom zaistnienia w branży. Zajęcia te mają za zadanie otworzyć przyszłych scenariopisarzy i dramatopisarzy na pełną, choć oczywiście kontrolowaną przez nich, wolność twórczą.
Część 1
Wspólna analiza tematów oraz rodzajów teatralnych scenariuszy w historii. Etapy powstawania oraz budowa scenariusza. Poznanie zagadnień storytellingu. Ćwiczenia dotyczące zdobywania dokumentacji do projektu.
Część 2
Wspólne czytanie scenariusza, a następnie analiza spektaklu zrealizowanego na jego podstawie. Analiza różnic w myśleniu słowem a obrazem. Klasyczna struktura linearna dramatu i opracowanie jej na własne potrzeby.
Część 3
Pisanie scenariusza.. Ćwiczenia praktyczne dotyczące zastosowania kontrastu i konfliktu. Poszukiwanie interesującego protagonisty i jego rozwój.
Część 4
Tworzenie mikro – konfliktów i etiud scenicznych. Budowanie napięcia poprzez obraz i słowo. Rola rekwizytu, a także szerzej: scenografii, kostiumu, charakteryzacji. Rola symbolu. Podkręcanie konfliktów wewnętrznych i zewnętrznych na przykładach.
Część 5
Dialogi, ich rola oraz sposób wprowadzania. Projekt ścieżki dźwiękowej filmu. Ukrywanie albo ujawnianie informacji w scenariuszu. Tworzenie podtekstu.
Część 6
Stworzenie własnego pełnego egzemplarza reżyserskiego i jego obrona